Oppsummering AFIN 141105
Under veis evaluering av DRI 2001
Undervisning – omfang
For mye |
|
Passe |
10 |
For
lite |
|
Kommentar |
Undervisning – vanskelighetsgrad
For
vanskelig |
|
Passe |
7 |
For
elementært |
3 |
Kommentar |
Undervisning – innhold (sett kryss)
Temmelig
interessant |
7 |
Litt
interessant |
3 |
Lite
interessant |
|
Kommentar |
Pensum - omfang (sett kryss)
For mye |
2 |
Passe |
8 |
For
lite |
|
Kommentar |
Pensum – vanskelighetsgrad (sett kryss)
For
vanskelig |
2 |
Passe |
9 |
For
elementært |
1 |
Kommentar Hva er forskjellen på dette og spørsmålet om pensum
- innhold? |
Pensum – innhold (sett kryss)
For
vanskelig |
2 |
Passe |
8 |
For
elementært |
1 |
Kommentar Synes av og til at pensumteksten mangler kontekst. Ønsker alltid full referanse og gjerne noen
ord om forfatter og evn verk, evn hvorfor denne akkurat denne teksten er
valgt som pensum. F.eks mhp artikkelen av Prins hadde det
vært greit å vite hva slags publikasjon den kom fra og hva som var formålet
med publikasjonen. Var det f. eks noe tilsvarende en NOU? |
Forholdet pensum – undervisning
God
sammenheng |
3 |
Grei
sammenheng |
6 |
Dårlig
sammenheng |
1 |
Kommentar Ønsker en oppdatert oversikt av hvilket pensum som
tilhører de forskjellige forelesningene. Pensum står ofte på lysarkene, men
det er for sent å forbrede seg etter forelesningen. Synes heller ikke alltid det går frem av
forelesningene hvilke deler av pensum som hører til, eller at oppgitt pensum
refereres til. I slike tilfeller kan man jo lure på hva som er viktigst,
pensum eller forelesningene? |
Obligatoriske oppgaver (sett kryss)
Lærerike |
7 |
OK |
3 |
Lite
lærerike |
|
Kommentar |
Obligatoriske oppgaver (sett kryss)
3 oppgaver
er for lite |
|
3
oppgaver er passe |
5 |
3
oppgaver er for mye |
5 |
Kommentar
(av flere) 2 oppgaver hadde vært passe. Det blir alltid dårlig
tid til den siste da det er mange andre oppgaver som også må gjøres ferdig. |
Totalvurdering,
oktober 05 (sett kryss)
Glad
jeg valgte kurset |
9 |
Vet
ikke |
1 |
Angrer
på valg av kurs |
|
Kommentar
(av flere) Gruppeundervisningen har vært for ustrukturert, litt
dårlige tilbakemeldinger |
Oppsummering
fra faglærere:
Samlet
vurdering synes å være at kurset er rimelig bra, pensum mm er passe, at 2
obligatoriske oppgaver er tilstrekkelig. Det bør være
tydeligere koblinger mellom forelesinger og pensum. Gruppeundervisningen bør
organiseres bedre, blant annet med grundigere tilbakemeldinger.